Akce
22. 1. 2015
Politika a každodennost na českých vysokých školách: Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum
Pozvání na uvedení knihy, na níž se podílel tým ze Sociologického ústavu: Politika a každodennost na českých vysokých školách: Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum (Sociologické nakladatelství, 2014).
Oddělení
KONTAKT:  knihovna@soc.cas.cz Tel.: 210 310 569 (v otevíracích hodinách). Otevírací doba Po-Čt 9-18Pá 9-14  Pro případné dotazy použijte email knihovny nebo telefon 210 310 569 v otevíracích hodinách.     ON-LINE SLUŽBY Zde je odkaz na KATALOG KNIHOVNY.
Vedoucí oddělení: Mgr. Nela Hesová
Aktualita
ESA 2015
Na konci srpna, 25.–28. 8. 2015, se bude v Praze konat významná, již 12. mezinárodní sociologická konference Evropské sociologické asociace. Zúčastní se jí rekordní počet 3500 vědců a vědkyň, především z Evropy, ale i z mnoha mimoevropských zemí. Konferenci pořádá Sociologický ús...
Akce
2. 6. 2022 - 6. 6. 2022
Veletrh vědy 2022
Sociologický ústav AV ČR se opět zúčastní Veletrhu vědy, který pořádá Akademie věd ČR na letňanském výstavišti.
Publikace
Autoři: Leontiyeva, Y., Mikešová, R., Tollarová, B., Šimon, M., Čermáková, D.
Projekt Škola jako integrační partner je tříletým aplikačním projektem realizovaným Sociologickým ústavem Akademie věd ČR, v. v. i., vletech 2019 až 2021 aspolufinancovaným se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA 2. Partnerem neboli aplikačním garantem t...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Natalie Simonová
The paper addresses the development of higher education in the Czech Republic after 1989, with a special emphasis to the relevant legislation, institutional settings, financing and enrollment. The most significant structural changes in the Czech tertiary education system addresse...
Projekt
Cílem projektu je popsat a porozumět současným proměnám vysokého školství zdola – prostřednictvím etnografického výzkumu vysokoškolských kateder a kriticky přispět k rozvoji teorií masifikace (Trow) a akademického kapitalismu (Slaughter et al.). Konceptuálně a metodologicky vychá...
Trvání projektu: 2011 - 2013
Publikace
Autoři: Smith, Michael L.
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.)
Publikace navazuje na (Ne)rovné šance ve vzdělávání (Academia 2006). Autoři aktualizují empirické poznatky o vývoji nerovností v povinném vzdělávání, o problematice víceletých gymnázií, o nerovnostech na vstupu do terciárního vzdělávání, o dopadu struktury systému středního škols...
Publikace
Autoři: Kuchařová, Věra, Pavel Bareš, Daniela Bruthansová, Sylva Höhne, Věra Jeřábková, Miriam Kotrusová, Tomáš Kozelský, Renata Kyzlinková, Markéta Nekolová, Olga Nešporová, Helena Vychová, Kamila Svobodová, Anna Šťastná
Monografie zpracovává tematické okruhy relevantní z hlediska koncepce rodinné politiky pro hlavní město Prahu a obsahuje fakta a náměty řešení problémových oblastí na základě aktuálně dostupných dat. Studie je rozčleněna do šesti tematických částí. První je věnována demografické...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Michael L. Smith, Josef Basl
Publikace navazuje na (Ne)rovné šance ve vzdělávání (Academia 2006). Autoři aktualizují empirické poznatky o vývoji nerovností v povinném vzdělávání, o problematice víceletých gymnázií, o nerovnostech na vstupu do terciárního vzdělávání, o dopadu struktury systému středního škols...
Publikace
Autoři: Kuchařová, Věra, Pavel Bareš, Sylva Höhne, Olga Nešporová, Kamila Svobodová, Anna Šťastná, Lucie Žáčková
Studie se zaměřuje na popis a zhodnocení rozsahu, podmínek a variability poskytování služeb péče o děti předškolního a ranně školního věku. Konkrétním cílem výzkumu, na němž je založena, bylo doplnění statistických informací o charakteristiky činností a dostupnosti jeslí a mateřs...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Michael L. Smith, Petr Soukup, Josef Basl
Aspirace a očekávání žáků představují jeden z nejvýznamnějších faktorů působících na dosažení vysokoškolského vzdělání. Vzdělanostní očekávání jsou také ovlivněna sociálním statusem rodiny, instituciálním uspořadáním vzdělávacích systémů a jinými faktory. Cílem této kapitoly je u...
Publikace
Autoři: Šaldová, Kateřina, Barbora Tupá, Marta Vohlídalová
Publikace shrnuje výsledky výzkumu sexuálního obtěžování ve vysokoškolském prostředí, který byl součástí výzkumného projektu podpořeného MŠMT ČR "Rovné příležitosti ve vědě a výzkumu: Analýza genderových bariér a rozvoj talentů". V první části představujeme výsledky kva...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Tomáš Konečný, Michal Franta, Simona Weidnerová, Jiří Večerník, Petr Soukup
Cíl naší studie je popsat a analyzovat rozložení nákladů vyššího vzdělání ve státním a soukromém sektoru. Následující sekce se zaměřuje na velikost, obecnou strukturu a základní principy českého vyššího vzdělávacího systému, stejně jako zvláštní komponenty vyššího vzdělání financ...
Publikace
Autoři: Straková, Jana
Český vzdělávací systém vykazuje v mezinárodním srovnání silné, ale i řadu slabých stránek. Česká společnost si jich nicméně není vědoma a je se stavem vzdělávacího systému spokojena. Tato spokojenost může do budoucna ohrozit konkurenceschopnost českých absolventů na globálním tr...
Publikace
Autoři: Schwarzenberger, Astrid (ed.)
The aim of this project was to provide reliable data and information on the real and effective distribution of (teaching-related) costs of higher education. The shares of public and private costs were calculated for students of different socio-economic origin, reflecting social d...
Publikace
Autoři: Křížková, A., Marková Volejníčková, R., Vohlídalová, M.
Rozdíl v průměrných mzdách žen a mužů v České republice je jedním z nejvyšších v Evropské unii a dlouhodobě se pohybuje kolem 22 %. Tato publikace ukazuje, jak je problém nerovností v odměňování žen a mužů vnímán českou veřejností, stejně jako jednotlivými expertními skupinami, k...

Stránky