Trvání projektu: 2001 - 2003
Předmětem sociologicky orientovaného projektu je případová studie života podnikatelů a podnikatelek v současné české společnosti. Projekt je ucelenou analýzou sociálních a politických mechanismů, ovlivňujících profesní a soukromý život podnikatelů a podnikatelek s důrazem na genderové uspořádání společnosti. Půjde zejména o identifikaci procesu a výsledků vytváření životních strategií jako individuálních nebo skupinových adaptací na měnící se společenské podmínky. Projekt je členěn do dvou fází: 1. Vymezení sociálního kontextu, ve kterém se vyvíjela česká podnikatelská sféra a jeho dynamiky. Analyzovány budou zejména podmínky trhu práce a sociálně politický kontext z genderového hlediska. 2. Kvalitativní sociologická studie individuálního vnímání společenského prostředí a vytváření vhodných životních strategií podnikatelů a podnikatelek. Analyzován bude způsob harmonizace profesního a rodinného života v závislosti na pohlaví.
Hlavní řešitel/ka:
Zadavatel:
Grantová agentura ČR
Oddělení:
Související publikace
Rovné příležitosti mužů a žen při slaďování práce a rodiny?
2003, Hašková, Hana, Křížková, Alena, Maříková, Hana, Dudová, Radka
Sociální kontext života žen pracujících v řídících pozicích
2002, Křížková, Alena, Václavíková - Helšusová, Lenka
Management genderových vztahů. Postavení žen a mužů v organizaci
2004, Křížková, Alena, Pavlica, Karel
Životní strategie podnikatelek a podnikatelů na přelomu tisíciletí
2004, Křížková, Alena