Zvolte jazyk

  • Úvod
  • Projekty
  • Životní strategie v české podnikatelské sféře 90. let

Trvání projektu: 2001 - 2003

Kategorie: Projekty

Předmětem sociologicky orientovaného projektu je případová studie života podnikatelů a podnikatelek v současné české společnosti. Projekt je ucelenou analýzou sociálních a politických mechanismů, ovlivňujících profesní a soukromý život podnikatelů a podnikatelek s důrazem na genderové uspořádání společnosti. Půjde zejména o identifikaci procesu a výsledků vytváření životních strategií jako individuálních nebo skupinových adaptací na měnící se společenské podmínky. Projekt je členěn do dvou fází: 1. Vymezení sociálního kontextu, ve kterém se vyvíjela česká podnikatelská sféra a jeho dynamiky. Analyzovány budou zejména podmínky trhu práce a sociálně politický kontext z genderového hlediska. 2. Kvalitativní sociologická studie individuálního vnímání společenského prostředí a vytváření vhodných životních strategií podnikatelů a podnikatelek. Analyzován bude způsob harmonizace profesního a rodinného života v závislosti na pohlaví.

Hlavní řešitel/ka:

Zadavatel:

Grantová agentura ČR

Oddělení:

Gender & sociologie

Související publikace

Rovné příležitosti mužů a žen při slaďování práce a rodiny?

2003, Hašková, Hana, Křížková, Alena, Maříková, Hana, Dudová, Radka

Zobrazit publikaci

Sociální kontext života žen pracujících v řídících pozicích

2002, Křížková, Alena, Václavíková - Helšusová, Lenka

Zobrazit publikaci

Newsletter

Pokud máte zájem o newsletter s novinkami našeho ústavu, zanechte nám váš e-mail. Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

Bluesky

Nově nás naleznete také na Bluesky.