Zvolte jazyk

Oddělení Gender & sociologie Sociologického ústavu AV ČR, v. v. i. hledá studentku / studenta doktorského programu sociologie, antropologie atp., která/ý by se zapojil/a do výzkumného projektu zkoumajícího nerovnosti v digitálních dovednostech dospívajících. 

Nabídka zaměstnání pro studující Ph.D. programu, téma Digitální kapitál dospívajících

Jedná se o práci na poloviční úvazek do 31. 12. 2028 s možností absolvování doktorandského studia a vědeckého rozvoje v inspirativním a přátelském prostředí excelentního vědeckého týmu. Nástup předpokládáme od října 2025.

Kandidát/ka by měl/a řešit disertační projekt na téma odpovídající náplni projektu Digitální kapitál. Kandidát/ka může připravit svůj projekt pro přihlášení do doktorského studia na jaře 2025 ve spolupráci s vedoucí projektu doc. Radkou Dudovou.    

V případě zájmu či dotazů se, prosím, ozvěte na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Předpokládané kompetence:

  • zkušenosti s metodami kvalitativního výzkumu,
  • publikační zkušenosti (nebo ochota je rozvíjet),
  • schopnost číst a psát v anglickém jazyce,
  • schopnost týmové i individuální práce.

Nabízíme:

  • práci v prestižní veřejné výzkumné instituci,
  • benefity: 5 týdnů dovolené, sick days, částečný home office, stravenkový paušál, příspěvek na produkty na stáří, jazykové kurzy,
  • pracovní smlouvu na poloviční úvazek do 30. 9. 2026 s předpokladem prodloužení do 31. 12. 2028,
  • nástup od 1. 10. 2025.

Projekt Digitální kapitál je výzkumnou aktivitou projektu Nové technologie a proměny vzdělávání, výzkumu a trhu práce, registrační číslo CZ.02.01.01/00/23_025/0008693, financovaného v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský a řešeného Sociologickým ústavem AV ČR, v.v.i. ve spolupráci s Ekonomickým ústavem AV ČR, v.v.i., PAQ Research a Scio Research. Zaměřuje se na to, jak dospívající získávají digitální dovednosti a vztah k digitálním technologiím v procesu socializace a formálního vzdělávání a jakými způsoby vznikají nerovnosti v úrovni „digitálního kapitálu“ u mladých lidí. Kvalitativní výzkum dospívajících, jejich rodičů, prostředí škol a relevantních klíčových osob a politik má za cíl osvětlit nejen jak vznikají různé typy nerovností včetně genderových a jak se digitální nerovnosti propisují do nerovností vzdělanostních a v uplatnění na pracovním trhu, ale také jak se na tom podílí proces přikládání významů aktéry a aktérkami. Otázky, které si klademe, jsou např.: Přistupují rodiče k dívkám a chlapcům odlišně a odlišují se výchovné styly a strategie týkající se digitálních dovedností u osob s vyšším a nižším vzděláním, a pokud ano, jak a proč? Jaké významy přikládají technologiím dospívající a jak to souvisí s významy, které jim přikládají jejich rodiče? Jaké emoce s nimi spojují a jak se to odráží v jejich sebehodnocení a vzdělanostních a profesionálních aspiracích? Jak tato spojení ovlivňují rozvoj digitálních dovedností a utváření digitálního kapitálu, a následně šance na uplatnění na pracovním trhu? Výzkum propojuje perspektivu mladých lidí, jejich rodičů a škol v kontextu státní politiky digitalizace a zaměřuje se na nekognitivní a nekvantifikovatelné faktory, které mohou mít vliv na nerovnosti v digitálních dovednostech.

Odpovědí na tento inzerát či zasláním životopisu a dalších osobních materiálů dáváte souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů za účelem zprostředkování zaměstnání v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob. Udělení souhlasu je možné kdykoliv odvolat.

Vědci / vědkyně

doc. Mgr. Radka Dudová, Ph.D.

doc. Mgr. Radka Dudová, Ph.D.

Oddělení: Gender & sociologie

Zobrazit profil

V rámci projektu

Newsletter

Pokud máte zájem o newsletter s novinkami našeho ústavu, zanechte nám váš e-mail. Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

Bluesky

Nově nás naleznete také na Bluesky.