Projekt
V českém prostředí unikátní projekt se věnuje tématu vzdělávání žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka v základních a středních školách. Podpora jazykových kompetencí cizinců je považována za klíčovou součást úspěšné integrace a nezbytnou podmínku k využit...
Trvání projektu: 2023 - 2026
Projekt
Higher education is becoming increasingly important in knowledge societies and, simultaneously, undergoing a rapid and profound change. The present project explores contemporary transformations
Trvání projektu: 2011 - 2013
Projekt
Anotace projektuProjekt je zaměřený na komplexní šetření názorů obecné populace, populace rodičů dětí ve věku 5 až 20 let a profesní veřejnosti, učitelů a ředitelů, ohledně vzdělávání a vzdělávacích politik. Základními tématy jsou nerovnosti ve vzdělávání, obsah vzdělávání, profi...
Trvání projektu: 2020 - 2022
Projekt
Ambicí projektu je přispět a prohloubit současný stav vědeckého poznání v oblasti výzkumu prekonceptů (tj. subjektivních představ/pojetí) štěstí a životní spokojenosti u populace dětí a mládeže. Cílem studie je identifikovat a analyzovat vliv vybraných sociodemografických charakt...
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
Záměrem projektu je vytvořit nástroj predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ, který zároveň umožní identifikovat oblasti pro případnou psychologickou či sociálně-pedagogickou intervenci.
Trvání projektu: 2020 - 2023
Projekt
Projekt zkoumá proces mezigenerační kulturní reprodukce. Zaměřuje se na heterogenitu kulturních zdrojů rodiny a jejich vliv na rozvoj gramotnosti, akumulaci kulturního kapitálu dítěte a dopady na školní úspěšnost. Kulturní zdroje rodiny jsou vícerozměrný koncept zahrnující odlišn...
Trvání projektu: 2020 - 2022
Projekt
Projekt si klade za cíl prosadit genderovou rovnost jako součást výchovy k demokratickékultuře a rovnosti všech lidí. Systémovou změnou bude prosazení genderové rovnosti jakosoučást vzdělávacího kurikula, a to prostřednictvím partnerství subjektů veřejné správy aneziskových organ...
Trvání projektu: 2020 - 2023
Projekt
Výzvy spojené s integrací cizinců jsou velmi důležité a aktuální v mnoha společnostech světa. Negativní postoje k cizincům jsou spojeny se sociálními problémy jako je rasismus, diskriminace, sociální vyloučení, kriminalita a extremismus. Hlavním cílem tohoto projektu je zkoumat v...
Trvání projektu: 2023 - 2027
Projekt
Projekt se věnuje analýze prostorové dostupnosti středních škol v Karlovarském kraji s využitím prostředků hromadné dopravy. Přitom zohledňuje různorodost jednotlivých typů středních škol, tak aby výsledky analýzy měly dostatečnou výpovědní schopnost pro osoby aspirující na různé...
Trvání projektu: 2022
Projekt
Dosavadní výzkum přispěl k porozumění hlavním tendencím ve vývoji vzdělanostních nerovností a v ekonomickém zhodnocování lidského kapitálu. Ve vzdělávací politice sílí tendence posilovat investiční princip ve financování vyššího vzdělávání. Dosažení větší rovnosti v přístupu k vy...
Trvání projektu: 2002 - 2004
Projekt
Český vzdělávací systém patří k nejvíce selektivním systémům a sociální nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání patří k největším ve vyspělých zemích (OECD). Nedávno provedené analýzy ukázaly, že vývoj po roce 1989 nevedl v tomto směru k výrazné změně k lepšímu, spíše naopak. Me...
Trvání projektu: 2002 - 2004
Projekt
Project summary:
Trvání projektu: 2014 - 2018
Projekt
Institute of Sociology of the Czech Academy of Sciences is one of the seven partners in TEACHENER, a project co-financed by the Erasmus+ strategic partnerships programme of the European Commission, which aims to integrate social sciences and humanities into teaching about energy....
Trvání projektu: 2016 - 2019
Projekt
Ve většině rozvinutých zemí se v posledních letech změnil poměr mužů a žen ve vyšším vzdělání. Cílem projektu je systematicky studovat vztah mezi změnou podílu mužů a žen ve vzdělávacím systému, sňatkovým trhem a genderovými rolemi v rodině. Projekt se skládá ze čtyř podtémat: vý...
Trvání projektu: 2017 - 2019
Projekt
Projekt si klade za cíl zmapovat a vysvětlit měnící se míry a vzorce genderových nerovností ve vzdělávání a na trhu práce v ČR a také v komparativní perspektivě. S využitím nově dostupných dat bude detailně analyzován vliv rodinného zázemí, školního prostředí a vzdělávacího systé...
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
Projekt Škola jako integrační partner (INTEGRÁČEK) se zaměřuje na vzdělávání a situaci dětí cizinců a žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na základních školách v Praze.  Cílem projektu je:
Trvání projektu: 2019 - 2021