Projekt
The aim of this project was to provide reliable data and information on the real and effective distribution of (teaching-related) costs of higher education. The shares of public and private costs were calculated for students of different socio-economic origin, reflecting social d...
Trvání projektu: 2006 - 2007
Projekt
V českém prostředí unikátní projekt se věnuje tématu vzdělávání žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka v základních a středních školách. Podpora jazykových kompetencí cizinců je považována za klíčovou součást úspěšné integrace a nezbytnou podmínku k využit...
Trvání projektu: 2023 - 2026
Projekt
Higher education is becoming increasingly important in knowledge societies and, simultaneously, undergoing a rapid and profound change. The present project explores contemporary transformations
Trvání projektu: 2011 - 2013
Projekt
Projekt Škola jako integrační partner (INTEGRÁČEK) se zaměřuje na vzdělávání a situaci dětí cizinců a žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na základních školách v Praze.  Cílem projektu je:
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
Anotace projektuProjekt je zaměřený na komplexní šetření názorů obecné populace, populace rodičů dětí ve věku 5 až 20 let a profesní veřejnosti, učitelů a ředitelů, ohledně vzdělávání a vzdělávacích politik. Základními tématy jsou nerovnosti ve vzdělávání, obsah vzdělávání, profi...
Trvání projektu: 2020 - 2022
Projekt
Ambicí projektu je přispět a prohloubit současný stav vědeckého poznání v oblasti výzkumu prekonceptů (tj. subjektivních představ/pojetí) štěstí a životní spokojenosti u populace dětí a mládeže. Cílem studie je identifikovat a analyzovat vliv vybraných sociodemografických charakt...
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
Záměrem projektu je vytvořit nástroj predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ, který zároveň umožní identifikovat oblasti pro případnou psychologickou či sociálně-pedagogickou intervenci.
Trvání projektu: 2020 - 2023
Projekt
Dosavadní výzkum přispěl k porozumění hlavním tendencím ve vývoji vzdělanostních nerovností a v ekonomickém zhodnocování lidského kapitálu. Ve vzdělávací politice sílí tendence posilovat investiční princip ve financování vyššího vzdělávání. Dosažení větší rovnosti v přístupu k vy...
Trvání projektu: 2002 - 2004
Projekt
Projekt zkoumá proces mezigenerační kulturní reprodukce. Zaměřuje se na heterogenitu kulturních zdrojů rodiny a jejich vliv na rozvoj gramotnosti, akumulaci kulturního kapitálu dítěte a dopady na školní úspěšnost. Kulturní zdroje rodiny jsou vícerozměrný koncept zahrnující odlišn...
Trvání projektu: 2020 - 2022
Projekt
Český vzdělávací systém patří k nejvíce selektivním systémům a sociální nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání patří k největším ve vyspělých zemích (OECD). Nedávno provedené analýzy ukázaly, že vývoj po roce 1989 nevedl v tomto směru k výrazné změně k lepšímu, spíše naopak. Me...
Trvání projektu: 2002 - 2004
Projekt
Projekt si klade za cíl prosadit genderovou rovnost jako součást výchovy k demokratickékultuře a rovnosti všech lidí. Systémovou změnou bude prosazení genderové rovnosti jakosoučást vzdělávacího kurikula, a to prostřednictvím partnerství subjektů veřejné správy aneziskových organ...
Trvání projektu: 2020 - 2023
Projekt
Project summary:
Trvání projektu: 2014 - 2018
Projekt
Výzvy spojené s integrací cizinců jsou velmi důležité a aktuální v mnoha společnostech světa. Negativní postoje k cizincům jsou spojeny se sociálními problémy jako je rasismus, diskriminace, sociální vyloučení, kriminalita a extremismus. Hlavním cílem tohoto projektu je zkoumat v...
Trvání projektu: 2023 - 2027
Projekt
Projekt se věnuje analýze prostorové dostupnosti středních škol v Karlovarském kraji s využitím prostředků hromadné dopravy. Přitom zohledňuje různorodost jednotlivých typů středních škol, tak aby výsledky analýzy měly dostatečnou výpovědní schopnost pro osoby aspirující na různé...
Trvání projektu: 2022
Projekt
Institute of Sociology of the Czech Academy of Sciences is one of the seven partners in TEACHENER, a project co-financed by the Erasmus+ strategic partnerships programme of the European Commission, which aims to integrate social sciences and humanities into teaching about energy....
Trvání projektu: 2016 - 2019
Projekt
Ve většině rozvinutých zemí se v posledních letech změnil poměr mužů a žen ve vyšším vzdělání. Cílem projektu je systematicky studovat vztah mezi změnou podílu mužů a žen ve vzdělávacím systému, sňatkovým trhem a genderovými rolemi v rodině. Projekt se skládá ze čtyř podtémat: vý...
Trvání projektu: 2017 - 2019
Projekt
Projekt si klade za cíl zmapovat a vysvětlit měnící se míry a vzorce genderových nerovností ve vzdělávání a na trhu práce v ČR a také v komparativní perspektivě. S využitím nově dostupných dat bude detailně analyzován vliv rodinného zázemí, školního prostředí a vzdělávacího systé...
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
Gender Equality Academy aims
Trvání projektu: 2019 - 2021
Projekt
This project systematically explores a variation in attitudes to childcare and parental practices in the Czech Republic, with a comparative perspective. In contemporary developed societies, an ‘intensive parenting’ model, which places high demands on parents’ time and financial r...
Trvání projektu: 2021 - 2024
Projekt
Gender equality is one of the five priorities of the European Research Area. It is today recognized that actions and policies must focus on legislative and especially institutional levels (cultural and institutional change) rather than seeing gender equality as something that con...
Trvání projektu: 2017 - 2021

Pages