Hledat

Publikace
Autoři: Šafr, J.
Kapitola se zabývá vazbou mezi spotřebními preferencemi a vertikálním – třídním postavením v současné české společnosti. Představeny jsou teoretické modely kulturní spotřeby a pozice v sociální struktuře (homologie, individualizace, kulturní všežroutství), jejichž platnost je ově...
Publikace
Autoři: Šafr, Jiří
Pojednávám o významu spotřeby jako diferenciačním mechanismu napomáhajícím vzniku kolektivní identity sociálních tříd. Analyzuji rozdíly v okázalosti spotřeby a jejím protipólu kultuře materiální nezbytnosti (preference značkové vs. neznačkové zboží) mezi třídami ABCDE na da...
Akce
30. 5. 2012
31. 5. 2012 od 14 hod, Akademické konferenční centrum, Husova 4, Praha 1
Oddělení
Výzkumné oddělení ekonomické sociologie rozvíjí svoji činnost v široké oblasti mezi ekonomií a sociologií – od teoretických otázek až po empirický výzkum. V oblasti životní úrovně jsou zkoumány souvislosti objektivních a subjektivních faktorů blahobytu, otázky spokojenosti v zamě...
Vedoucí oddělení: prof. PhDr. Zdeněk R. Nešpor, PhD.
Aktualita
New Press Releases CVVM - February 2016
Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., Centrum pro výzkum veřejného mínění, Jilská 1, 110 00 Praha 1, tel./fax: +420 286 840 129, +420 210 310 591
Publikace
Autoři: Večerník, Jiří
Cílem této knihy je představit laické veřejnosti přístupným způsobem práci sociologů, demografů, ekonomů, politologů a geografů, kteří působí v Sociologickém ústavu AV ČR, v.v.i. Autorům a autorkám nejde o předložení ucelené zprávy o české společnosti, ale spíše o odpovědi na něk...
Aktualita
New Press Releases CVVM - February 2016
Public Opinion Research Centre, Institute of Sociology, Academy of Sciences of the Czech Republic, Jilská 1, 110 00 Prague 1, Czech Republic tel./fax: +420 286 840 129, +420 210 310 591
Publikace
Autoři: Šafr, Jiří
Studie se zabývá dvěma tématy týkajícími se diferenciace životních stylů, kulturní spotřeby a sociální stratifikace. První představuje hypotézu, podle které se v České republice sociální třídy vyznačují rozdílnými životními způsoby, druhým je sociální zakotvenost kulturního všežr...
Publikace
Autoři: Klicperova, Martina, Jaroslav Košťál, Jiří Vinopal
Publikace
Autoři: Vinopal, Jiří
Článek informuje o výsledcích výsledků průzkumu CVVM SOÚ AV ČR z roku 2007, který je součástí dlouhodobého projektu zkoumání místa piva a hospod v České společnosti. Věnuje se tématům jako je konzumace a obliba různých kategorií piv a vybraným aspektům výběru piva ke konzumaci se...
Akce
14. 11. 2016
Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., a katedra sociologie Institutu sociologických studií FSV UK si Vás dovolují pozvat na čtvrteční seminář, kde vystoupí
Publikace
Autoři: Vinopal, Jiří
Článek informuje o výsledcích výsledků průzkumu CVVM SOÚ AV ČR z roku 2006, který je součástí dlouhodobého projektu zkoumání místa piva a hospod v České společnosti. Věnuje se tématům jako je struktura a množství konzumace piva v české společnosti, návštěvnost a obliba různých dr...
Aktualita
Tisková zpráva ze semináře Sociologického ústavu AV ČR konaného 6. dubna 2017, spojeného s představením knihy „Práce, hodnoty, blahobyt. České reálie v evropském kontextu“.
Publikace
Autoři: Večerník, Jiří
Článek dokládá rychlý vývoj spotřeby v České republice po roce 1989. Nejprve jsou představeny hlavní rysy spotřeby za komunismu. Dále je diskutován možný dopad transformace na ekonomickou situaci domácností. Poté jsou dokumentovány změny v rodinných rozpočtech. Nakonec je narýsov...
Akce
11. 6. 2018
Sociologický ústav ve spolupráci s Dobře naloženy a Zachraň jídlo si Vás dovolují pozvat na workshop, který se uskuteční v rámci výzkumného programu Strategie AV21 - Potraviny pro budoucnost.
Publikace
Autoři: Večerník, Jiří
Publikace
Autoři: Uhde, Zuzana
Aktualita
Image by Gerd Altmann from Pixabay
Socioložka z oddělení Lokálních a regionálních studií Marta Kolářová vystoupila v pořadu Nedej se!, který odvysílala Česká televize.
Publikace
Autoři: Loquenz, Jan, Šimon, Martin
Cílem článku je představit čtenářům amenitní migraci jako nový trend ve stěhování obyvatelstva. Výzkum amenitní migrace ilustruje důležitost hodnotových orientací a osobních preferencí migrantů pro jejich stěhování. Ukazuje ty případy, kdy migrace není motivována ekonomicky, ale...
Projekt
Sociální média (SNS – Social Networking Sites) jsou v rámci dnešních společenských vztahů všudypřítomná. V posledních letech rozvíjí fenomén tzv. inluencerů – tedy lidí, kteří svou přítomnost ve virtuálním prostoru, především na platformě Instagram, zpeněžují. Podle dostupných da...
Trvání projektu: 2020 - 2022

Stránky