Studium oboru dětské zdravotní sestry se setkává s velkou neúspěšností studujících. Rozdíly v úspěšnosti uchazečů a uchazeček o studium i samotných studujících závisí vyjma prostředí školy i na její geografické poloze. S tím se na základě výzkumu KULTIMED pojí i nespokojenost studujících.

Fakulty, které nabírají větší množství studentů, zaznamenávají propadovost okolo 60 %, zatímco u zbylých jde o 30 % či méně. Za neúspěchem ve studiu obvykle stojí náročnost studia. Podstatnou roli také hraje komplikované umisťování studujících na praxi a plnění výkonů, jelikož dětská oddělení nejsou standardně v každé nemocnici a jejich kapacity mohou být rovněž omezené. Problémem se ukazuje být i neochota rodičů, aby jejich děti v rámci praxe vyšetřili studující.
Ani pro absolventstvo není zcela jisté, že najde uplatnění, na nespokojenosti přitom přidává i vyhoření z velkého množství práce.
V rámci projektu KULTIMED, který zkoumá vztahy v lékařském prostředí a na základě výsledků svého výzkumu doporučuje potřebné změny, proběhlo hodnocení vysokoškolského prostředí očima tří tisíc studentů z dvanácti oborů. Ze studie vyplynulo, že nejvyšší míru nespokojenosti pociťují studující nelékařských oborů, tedy i dětské zdravotní sestry. Podstatným problémem se rovněž ukázalo zesměšňování, ponižování či urážky, které zažily dvě pětiny dotázaných. Studium nelékařských oborů bylo také označeno za neúměrně náročné.
Tématem se zabýval Zdravotnický deník ve článku Kvalifikační požadavky na dětské sestry vychází ze zastaralé koncepce. Problémem je i omezené uplatnění absolventů. Více o projektu KULTIMED naleznete na webu projektu kultimed.soc.cas.cz.
Vědci / vědkyně
V rámci projektu
Kultivace (vztahů, prostředí a podmínek) medicíny (KULTIMED)
Trvání projektu: 2023 - 2026