Trvání projektu: 2019 - 2021
Ambicí projektu je přispět a prohloubit současný stav vědeckého poznání v oblasti výzkumu prekonceptů (tj. subjektivních představ/pojetí) štěstí a životní spokojenosti u populace dětí a mládeže. Cílem studie je identifikovat a analyzovat vliv vybraných sociodemografických charakteristik dětí a mládeže, neboť jejich prekoncepty štěstí mohou být významně ovlivněny rodinným zázemím, sociokulturními podmínkami či specifickou sociální a životní situací. S ohledem na tento cíl bude provedena komparace prekonceptů dětí a mládeže prožívající své dětství v relativně optimálním prostředí a dětí prožívající své dětství v relativně znevýhodněném prostředí (tj. u dětí, které jsou v azylových domech, v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy – v dětských domovech, diagnostických/výchovných ústavech apod.). Získaná data poskytnou odpovědi na základní výzkumné otázky, a to např. co si představuje dětská populace pod pojmem „štěstí“, s čím ho spojuje (zda např. s hedonistickým způsobem života nebo nemateriálními statky atd.), jaké pocity se vztahují ke štěstí dětí, zda se liší míra prožívaného štěstí apod.
Hlavní řešitel:
- PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D.
Témata:
Hodnotové orientace, Vzdělání
Zadavatel:
Ostatní
Oddělení:
Související publikace:
Lidská řeč – její pochopení a interpretace dítětem
Topics: nabozenstviareligiozita, vzdelani
Attitudes of Czech primary school pupils towards people with intellectual disabilities: the role of experience and participant demographics
Topics: vzdelani
Žáci-cizinci ve školní třídě
Topics: mezilidskevztahy, migraceamobilita, vzdelani