Select your language

  • Home
  • Publications
  • Komunikační strategie genderově orientovaných témat u mladých lidí

Komunikační strategie genderově orientovaných témat u mladých lidí

Marková Volejníčková, R. 2022. „Komunikační strategie genderově orientovaných témat u mladých lidí“. ISBN 978-80-87217-77-1. (Zpráva z kvalitativního výzkumu). Available from: https://www.withyouth.cz/material/vyzkumna-zprava-komunikacni-strategie-genderove-orientovanych-temat-u-mladych-lidi/

Tato zpráva je výstupem kvalitativního výzkumu s mladými lidmi ve věku 15–20 let, jenž byl realizován v rámci projektu WITH YOU*TH na cestě k aktivnímu občanství1 . Projekt si klade za cíl prosadit genderovou rovnost jako součást výchovy vzdělávacího kurikula a dále pomocí kampaně na sociální síti Instagram cílí na posilování aktivního občanství u mladých lidí a prohloubení jejich znalostí v otázkách genderové rovnosti. Za tímto účelem byla realizována kvalitativní sonda, jejíž výstupy jsou popsány v této zprávě, která měla za cíl zjistit: a) postoje a názory mladých lidí (ve věku 15–20 let) na témata genderové rovnosti (např. trh práce, výběr školy a povolání, média a reklamy, rodinný život a dělba práce v domácnosti anebo téma genderově podmíněného násilí apod.) b) ne/ochotu aktivně se zapojit do občanských aktivit c) osobní zkušenosti mladých lidí s genderovými tématy a jejich představy o pozici školy v kontextu genderové rovnosti a občanské participace. Realizovaly2 jsme tak celkem 24 individuálních rozhovorů s mladými lidmi ve věku 15–20 let na výše uvedená témata. Zároveň jsme uskutečnily 10 individuálních rozhovorů také s vyučujícími, trenéry*kami a organizátory*kami volného času, abychom získaly pohled tzv. z druhé strany, jak je jim ne/umožněno se studujícími diskutovat o genderových tématech a zda oni sami vnímají seznámení studujících s genderovými nerovnostmi jako podstatné. A zajímalo nás, jak oni sami nebo škola podporují studující v občanských inciativách. Cílem kvalitativního výzkumu je identifikovat ne/ zájem mladých o genderová témata, zjistit, které je nejvíce zajímá, a dále identifikovat způsob komunikace o genderových tématech, jenž je jim nejbližší, srozumitelný a pro ně zajímavý. Důležitou osou výzkumu jsou také projevy genderových stereotypů v životech mladých lidí, jejich osobní zkušenosti s těmito stereotypy a způsoby, jak na ně nahlížejí.

Newsletter

If you are interested in newsletter with news from the world of sociology, leave us your e-mail. We will keep you informed about our new publications and on events that we organize.