Zvolte jazyk

  • Úvod
  • Projekty
  • Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice

Trvání projektu: 2011 - 2013

Kategorie: Projekty

Cílem projektu je popsat a porozumět současným proměnám vysokého školství zdola – prostřednictvím etnografického výzkumu vysokoškolských kateder a kriticky přispět k rozvoji teorií masifikace (Trow) a akademického kapitalismu (Slaughter et al.). Konceptuálně a metodologicky vychází projekt ze studií vědy a technologií (STS), studií vysokého školství (higher education research) a ustavujících se antropologických přístupů ke studiu reforem vysokoškolského vzdělávání. Výzkum se soustředí na to, jak se uskutečňují proměny českého vysokého školství v konkrétních aktivitách vysokoškolských kateder – tj. ve výuce, studiu, výzkumu a předávání a přenosu znalosti. Klade důraz na postavení a perspektivy různých aktérů těchto činností, tj. vyučujících, studujících a fakultního/univerzitního vedení, a interakce mezi nimi.

 

Spoluřešitelé:

Petr Pabian (Univerzita Pardubice)

Karel Šima (Centrum pro studium vysokého školství)

Hlavní řešitel:

Témata:

Veřejná politika, Vzdělání

Zadavatel:

Grantová agentura ČR

Oddělení:

Gender & sociologie

Související publikace:

A tool for learning or a tool for cheating? The many-sided effects of a participatory student website in mass higher education

A tool for learning or a tool for cheating? The many-sided effects of a participatory student website in mass higher education This paper is a case study of the ge…

Témata: sociologievedy, vzdelani

Typ publikace: impaktovanyclanek

Oddělení: Gender & sociologie

Číst dále …

Newsletter

Pokud máte zájem o newsletter s novinkami našeho ústavu, zanechte nám váš e-mail. Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.