Trvání projektu: 2004 -
Projekt se zaměřuje na sociologický výzkum a analýzu fenoménů piva a hospod v české společnosti. Oba jevy pojímá v širším kontextu alkoholických nápojů a pohostinských zařízení, včetně jejich historie a proměn v čase. Speciálně se věnuje jejich společenské dimenzi, tedy rolím a funkcím, které plní ve společnosti, a jejich proměnám.
Empirický výzkum probíhá od roku 2004 formou opakovaných dotazníkových šetření. Některá témata jsou sledována kontinuálně, některá zařazována s menší pravidelností nebo jednorázově v návaznosti na aktuální dění nebo dílčí výzkumné otázky. Tematické zaměření projektu i jednotlivých sběrů dat je plně stanovováno pracovníky a pracovnicemi Sociologického ústavu, projekt není zadáván ani financován žádným vnějším subjektem.
Primárním výstupem projektu jsou výzkumné zprávy, které jsou zveřejňovány na webu Centra pro výzkum veřejného mínění. Výsledky jsou také publikovány ve formě odborných statí, prezentovány na odborných i popularizačních akcích a také v mediích.
Hlavní řešitel/ka:
Zadavatel:
Interní projekt
Oddělení:
Připojené odkazy
Připojené soubory
- (2005) Článek: Fenomén pivního patriotismu v české společnosti (pdf, 2.83 MB)
- (2005) Článek: Instituce hospody v české společnosti (pdf, 4.22 MB)