
Opakování matka moudrosti?! Poznatky z etnografického výzkumu na českých vysokých školách
Na semináři představíme metodologické postupy a některé výsledky etnografického výzkumu, který jsme v letech 2011-2013 uskutečnili na pěti vysokoškolských katedrách. Zaměříme se především na popis a interpretaci našich pozorování výuky, neboť výsledky zpochybňují rozšířenou představu, že hlavním problémem současného vysokoškolského vzdělávání jsou masy studentů.
V našem příspěvku popíšeme, jak je běžná podoba vzdělávání založená na replikaci autoritativního vědění utvářena inter/akcemi vyučujících a studujících, ale také výukových prostor, politiky akreditací či financování výuky a výzkumu. Současně ukážeme, jaké jsou v této konfiguraci možnosti profesního i akademického vzdělávání, které by nevycházelo z pouhé replikace vědění.
Více informací o tématu a přednášejících naleznete zde.
Vědci / vědkyně
doc. Mgr. Tereza Stöckelová, Ph.D.
Oddělení: Národní kontaktní centrum - gender a věda