Zvolte jazyk

  • Úvod
  • Projekty
  • Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni

Trvání projektu: 2004 - 2005

Kategorie: Projekty

Projekt Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni byl realizován Sociologickým ústavem Akademie věd České republiky v rámci programu výzkumu pro státní správu vyhlášeném Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Výzkumný projekt byl zahájen v květnu 2004 a zakončen v listopadu 2005.

 

Cílem projektu bylo z genderového hlediska zkoumat přijímací řízení na jednotlivé stupně škol. Přijímací řízení přitom bylo nahlíženo jak perspektivou studujících, tak i perspektivou škol. Z hlediska studujících se jednalo zejména o témata související s výběrem další vzdělávací dráhy a o zkušenosti s přijímacími zkouškami na danou i předcházející školy. Z hlediska škol byla pozornost věnována především formě a obsahu přijímacího řízení a kontextu, v němž je přijímací řízení připravováno a prováděno.

 

Hlavní řešitel/ka:

  • Mgr. Irena Moravcová-Smetáčková

Zadavatel:

Ministerský projekt

Oddělení:

Gender & sociologie

Připojené soubory

Newsletter

Pokud máte zájem o newsletter s novinkami našeho ústavu, zanechte nám váš e-mail. Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

Bluesky

Nově nás naleznete také na Bluesky.