Baterie prediktivních testů (BPT) pro žáky na počátku školní docházky slouží k predikci pozdějšího rizika neúspěšnosti na základě testování na počátku školní docházky, u níž je ověřena reliabilita a validita. Tento nástroj byl vytvořen pro zhodnocení a identifikaci žáků s potížemi v oblasti rané gramotnosti a je určen zejména pracovníkům školních poradenských pracovišť základních škol, kteří mají magisterské vzdělání v oboru psychologie nebo speciální pedagogiky.
BPT má tři části: technický manuál (představuje vlastní nástroj, jeho vývoj i teoretické poznatky), administrační manuál (popisuje vlastní postup administrace jednotlivých testů), a záznamové listy (slouží pro zaznamenání průběhu testování a jeho vyhodnocení).
Nástroj vznikl v rámci projektu, Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ, který byl spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA.
Na standardizaci a přípravě spolupracovali: Jaroslav Točík, Ivan Černický, Jiří Šafr, Věra Patočková, Martin Vávra, Daniel Čermák
Odborné konzultace: Mgr. Martin Pírko, Ph.D., Mgr. Lucie Chadimová, Mgr. Michal
Jabůrek, Ph.D., PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D.
V případě zájmu o její využití nás prosím kontaktujte na:
Autoři
- PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
Oddělení
Témata
Vzdělání