Zvolte jazyk

  • Úvod
  • Publikace
  • Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT)

Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT)

Gorčíková, M. 2024. „Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT)“.

Baterie prediktivních testů (BPT) pro žáky na počátku školní docházky slouží k predikci pozdějšího rizika neúspěšnosti na základě testování na počátku školní docházky, u níž je ověřena reliabilita a validita. Tento nástroj byl vytvořen pro zhodnocení a identifikaci žáků s potížemi v oblasti rané gramotnosti a je určen zejména pracovníkům školních poradenských pracovišť základních škol, kteří mají magisterské vzdělání v oboru psychologie nebo speciální pedagogiky.

BPT má tři části: technický manuál (představuje vlastní nástroj, jeho vývoj i teoretické poznatky), administrační manuál (popisuje vlastní postup administrace jednotlivých testů), a záznamové listy (slouží pro zaznamenání průběhu testování a jeho vyhodnocení).

Nástroj vznikl v rámci projektu, Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ, který byl spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA.

Na standardizaci a přípravě spolupracovali: Jaroslav Točík, Ivan Černický, Jiří Šafr, Věra Patočková, Martin Vávra, Daniel Čermák
Odborné konzultace: Mgr. Martin Pírko, Ph.D., Mgr. Lucie Chadimová, Mgr. Michal
Jabůrek, Ph.D., PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D.

V případě zájmu o její využití nás prosím kontaktujte na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Autoři

  • PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.

Oddělení

Témata

Vzdělání

Projekt

Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ

Fotogalerie

Newsletter

Pokud máte zájem o newsletter s novinkami našeho ústavu, zanechte nám váš e-mail. Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

Bluesky

Nově nás naleznete také na Bluesky.