Gorčíková, M., V. Patočková, J. Šafr, M. Vávra, D. Čermák. 2024. „Predikce školní ne/úspešnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva“.
Jedná se o souhrnnou výzkumnou zprávu, která představuje hlavní zjištění z výzkumu čtenářské gramotnosti školáků v prvních dvou letech školní docházky a na druhém stupni ZŠ v průběhu let 2020 – 2023. Zpráva ukazuje charakteristiky, čtenářské dovednosti a čtení, zájmy, praktiky v kontextu jejich rodinné situace a čtenářského klimatu v rodině, souvislosti čtenářské gramotnosti s úspěšností ve vzdělávání a také seznamuje se screeningovým nástrojem Baterie prediktivních testů pro žáky na počátku školní docházky (BPT), která představuje standardizovaný nástroj k predikci školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků prvního stupně.
Zpráva shrnuje výsledky projektu Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ, který byl spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA.
Autoři
- PhDr. Daniel Čermák, Ph.D.
- PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
- Mgr. Věra Patočková, M.A., Ph.D.
- PhDr. Jiří Šafr, Ph.D.
- PhDr. Martin Vávra, Ph.D.