Trvání projektu: 2006 - 2007
Kategorie: Projekty
Projekt si klade za cíl zmapovat, analyzovat a popsat procesy nastolování a vzájemné provázanosti témat v české veřejnosti a v nastavení tematické agendy tuzemských masových médií. Empirické šetření vychází z teorie konceptu "agenda-setting" při komparaci výsledků analýzy agendy médií a analýzy hierarchie témat reflektovaných veřejností. Klasifikaci a následné srovnání veřejné a mediální agendy ve stanoveném období řešitelský tým považuje za logický první krok k širšímu výzkumu nastolování a distribuce témat v českém veřejném diskurzu. Cílem projektu je přinést validní data z domácího prostředí, a tím mimo jiné přispět k diskusi o postavení českých médií ve společnosti a jejich případného vlivu na formování veřejného mínění, neboť nedostatek poučené argumentace, vycházející z vědeckého poznání, považují řešitelé za problematický bod veřejné debaty o vztahu mezi veřejností a masovými médii v České republice. Veřejnou agendu bude zjišťovat Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR na reprezentativním panelu respondentů, agendu médií pak katedra mediálních studií IKSŽ FSV UK na reprezentativním vzorku mediálních obsahů.
Spoluřešitel: Mgr. Vlastimil Nečas (Fakulta sociálních věd UK v Praze)
Zadavatel:
Grantová agentura ČR
Oddělení:
Související publikace
Zodpovídání otázek dotazníkového průzkumu: interpretace otázky
2007, Vinopal, Jiří
Sociální a demografický profil voličského zázemí českých politických stran
2007, Kunštát, Daniel
Stabilní postoj nebo konzistentní odpovídání? Prozkoumání stability stranické identifikace v ČR
2009, Linek, Lukáš, Pat Lyons
Ověření hypotézy o nastolování agendy pomocí panelových dat
2009, Kalvas, František
Nastolování agendy v kontextu výzkumu dlouhodobých účinků médií a výzkumná tradice v ČR
2009, Škodová, Markéta, Tomáš Trampota
Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry
2009, Škodová, Markéta, Vlastimil Nečas (eds.)