Z médií
Krulichová: „Cílem společnosti není lidi zavírat, ale pomoci jim, aby jí neškodili, a naopak pro ni byli prospěšní“
Socioložka Eva Krulichová poskytla rozhovor A / Magazínu, a to k tématům, kterým se věnuje dlouhodobě: kriminalitě, pocitu bezpečí nebo důvěře ve spravedlnost. Podělila se tak mimo jiné o některé poznatky z výzkumu probíhajícího v rámci projektu Faktory recidivy a proces ukončování kriminální kariéry v kontextu podmíněného propuštění z výkonu trestu odnětí svobody.…
Společnost nedůvěry? Unikátní projekt rozkrývá mapu konspirací v Česku
Sociologický ústav AV ČR se v rámci svého působení v Národním institutu pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (SYRI) zapojil do spolupráce s Českým rozhlasem a serverem Investigace.cz ve snaze ukázat, jaké konspirace a dezinformace rezonují v české společnosti. V tomto a příštím týdnu tak vychází série článků se zaměřením na dílčí výzkumná témata. Vše bude zakončeno konferencí Českého rozhlasu, která p…
Kostelecký: „Ve východočeském pohraničí je velká tradice optimismu a pozitivních hodnot"
Podle sociálního geografa Tomáše Kosteleckého ve východočeském pohraničí dlouhodobě žijí spokojení lidé vyznávající pozitivní hodnoty, a to už z historických důvodu. „Je tu velká tradice optimismu a pozitivních hodnot. Není také náhoda, že odtud pochází tolik slavných českých spisovatelů," vysvětluje pro regionální vydání Deníku.…
Spoření v Česku: Mají české domácnosti dostatečné finanční rezervy?
Proč je důležitá dlouhodobá finanční rezerva? Jak lidé v Česku spoří? Mají české domácnosti dlouhodobou finanční rezervu? Co ovlivňuje vytváření dlouhodobé finanční rezervy a její velikost? Na tyto a další otázky odpovídají ekonomky Kamila Fialová a Martina Mysíková ve své nové výzkumné zprávě, která vznikla ve spolupráci s Českou spořitelnou.…
Výzkum pomůže přilákat do Prahy kultivovanější turisty
Sociologický ústav AV ČR se spolu s dalšími ústavy Akademie věd ČR zapojil do výzkumu zaměřeného na chování a typologii turistů přijíždějících do Prahy. Analýzu si nechala zpracovat pražská společnost Prague City Tourism s cílem nalákat do hlavního města sofistikovanější a movitější klientelu. Aktivita vychází z platné koncepce příjezdového cestovního ruchu do hlavního města Prahy, jejímž smyslem je vybalancovat ekonomické přín…